militarisation - general

تحث المنظمات الموقعة أدناه مجلس حقوق الإنسان إلى التحرك العاجل للرد على القمع العنيف للتظاهرات التي تجري حاليا في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وخارجها. ولا يمكن لمجلس حقوق الإنسان أن يقف موقف المتفرج من تلك الأحداث التي أودت بحياة مواطنين عاديين أو عرضت أرواحهم للخطر من خلال قمع عنيف وغير قانوني. وقد خرج مئات الآلاف من الناس في عديد من البلدان إلى الشوارع للمطالبة السلمية باحترام حقوقهم وحرياتهم الأساسية، فقتل بضع مئات من المتظاهرين، وتعرض المتظاهرون والصحفيون والمدافعون عن حقوق الإنسان والسجناء السياسيون السابقون والعاملون في المجال الإنساني للضرب أو الاعتقال التعسفي. ومن غير المقبول أن يظل مجلس الأمم المتحدة لحقوق الإنسان صامتاً في مواجهة مثل هذه الانتهاكات واسعة الانتشار لحقوق الإنسان والحريات الأساسية. فينبغي للمجلس:

The undersigned organisations urge the Human Rights Council to act urgently to respond to the violent repression of demonstrations currently underway in the Middle East, North Africa and beyond. The Human Rights Council cannot be a passive bystander of such events, during which the lives of ordinary citizens have been taken or put at risk through violent and unlawful repression.

Suicide bombers devastated one of Pakistan's most famous Sufi shrines last night, marking another vicious strike by violent extremists against the moderate form of Islam practised by most Pakistanis. At least 42 people were killed and 175 injured when two bombers ripped through the Data Ganj Baksh shrine in central Lahore where thousands of people had gathered to pray, dance and listen to devotional music. The toll is expected to rise.

RSS-материал