refugees

  Reuters - Fri, 20 Nov 2015 16:30 PM

Sandy and grimy, the watches, cell phones, family photos, $100 bills, and passports from Pakistan, Syria and Sudan are the tattered possessions of migrants who died at sea.

How 18 year old Sonita Alizadeh resisted family pressure to marry and travelled from Tehran to Utah after her talent was nurtured by networkers across the world.

Bangladesh:  "We do not want to live here. We will go anywhere. Even if they send us back to the sea, we will go," says a Muslim refugee from Myanmar.

The extremist Sunni militant group called Islamic State of Iraq and Syria, which recently declared a caliphate in parts of the Middle East, now controls an area of 13,000 square miles in Iraq and Syria. Testimonies coming out about daily life in the ISIS-controlled region depict an agenda of fear and intimidation being imposed, one that targets women with repression and violence.

هي نازحة سورية. هو مدير مدرسة تستقبل أطفالاً سوريين نازحين. الرجل يتلقى تمويلاً من إحدى اللجان المحلية لإغاثة النازحين في جبل لبنان الجنوبي، والمرأة تقصده طلباً للمساعدة. كان يمكن لصلتهما المحتملة ألا تتخطى الإطار المتوقع، إلا ان نفوذه وهشاشتها حالا دون ذلك. هدّدها بوقف المساعدات عن عائلتها وعدم تغطية استشفاء والدها.. إذا لم تُلب هي وشقيقتها الصُغرى رغباته الجنسية!

شح المساعدات وضعف الاجراءات يزيدان من عرضة اللاجئات للأذى

نوفمبر 27,

2013  إن اللاجئات الوافدات من سوريا في لبنان، يتعرضن للتحرش الجنسي من قبل بعض أصحاب العمل ومُلاك المساكن بل وحتى بعض موزعي المساعدات من الجمعيات ذات الطابع الديني. قابلت هيومن رايتس ووتش 12 سيدة وصفن التعرض للملامسة والتحرش والضغط عليهن من أجل ممارسة الجنس.

File 2142

وثائقيات حقوق الانسان- اسماء رجا 

داخل خيمة في مخيم الزعتري الذي يمتد على مرمى البصر في اكثر البقاع قحولة في صحراء شمال الاردن، تجلس ام طلال وعيناهها لا تنفكان تتفقدان طفلتها التي تعاني من ازمة صدرية زادت في حدتها الحرارة والاتربة التي تكتم الانفاس.

“لا نريد طعاما ولا ماء. ما نريده الاهتمام بنا كبشر”.

File 2122

تشعرشبكة "النساء في ظل قوانين المسلمين" بقلق بالغ إزاء تزايد ظاهرة زواج اللاجئات السوريات في المخيمات، حيث أصبحت هذه الظاهرة متبعة كـ "استراتيجية"  للبقاء على قيد الحياة للعائلات اليائسة، أو كوسيلة للهروب من الفقر الشديد. ويعتبر الزواج القسري شكلاً من أشكال الاستعباد الجنسي، حيث يضع قيوداًً على استقلالية المرأة وحرية حركتها، وقدرتها على البت في المسائل المتعلقة بحياتها الخاصة والجنسية.

 

Funds have already been sent to the Pakistan Citizen's Support Initiative for Afghan Refugees to undertake humanitarian relief to Afghan refugees in Pakistan.
RSS-материал