Syria

Journée Internationale des Femmes
Communiqué de Souria Houria
8 mars 2015

File 3245

Estayqazat, a Syrian feminist movement, seeks to empower women to accept and freely talk about their sexuality, which is a taboo subject in Syria's patriarchal society.

File 3160

ميثاق المرأة السورية


عشيّة انعقاد مؤتمر موسكو, يشدد ملتقى سوريات يصنعن السلام على النقاط المتّفق عليها في اجتماع ميثاق المرأة السورية الذي تم بحضور أكثر من 70 امرأة من مدن سورية عديدة في دمشق بتاريخ 6 كانون الثاني 2014 على ضوء انعقاد مؤتمر جنيف 2.
http://www.syrianwomenforumforpeace.com/uploads/statements/Syrian_Women_Charter_AR.pdf

File 2904مــــقدمـــــة:
ملتقى سوريات يصنعن السلام منظمة مدنية تهدف الى تمكين دور المرأة في صناعة السلام والضغط على الرأي العام العالمي والسوري لضمان تبني السلام من قبل صنّاع القرار. بدعوة من هيفوس شريك الكرامة في مبادرة هي الأولى من نوعها عقد بحضور أكثر من أربعين امرأة سورية من مختلف أطياف المجتمع السوري مؤتمراً في القاهرة تحت عنوان "سوريات يصنعن السلام".

أهـداف الملتقى:

There is an alarming rise in the number of Syrian refugee girls in Jordan being forced into early marriages, according to the new figures from the United Nations.

War in Syria has killed more than 10,000  children. More than 1 million more have fled the country in fear, while millions more  remain displaced inside the country.This briefing looks at another disturbing but less  publicised impact of the cr

Women are the sole providers for one in four Syrian refugee families, struggling to provide food and shelter for their children and often facing harassment, humiliation and isolation, according to a report from the UN high commissioner for refugees.

Tens of thousands of Palestinians living in Syria have been uprooted since the violent government crackdown on the uprising and the ensuing battles that ensnared their communities. For around 50,000 of them, Lebanon was their only safe route out but now it seems this door is being closed on them.

أحضرونا بالباص، كنا مجموعة كبيرة من الرفيقات والرفاق، أذكر أن أيدينا كانت مقيدة بالأغلال، تملكني الخوف من الوصول إلى ذلك المكان، والتحقيق المتوقع، ومن مقابلة مضر الذي كنت أتوقع وجوده هناك، ورؤية كل الرفاق. اعترتني مجموعة مختلطة من المشاعر من الخوف والترقب والرغبة… ولكن كل شيء اختفى في طريقنا عندما بدأت بالاقتراب من المدينة التي أحببتها وما زلت، لم أشعر بطول الطريق أو بالوقت الذي مر… دمشق كانت تلوح في الأفق أمامنا.

Syndicate content